fredag 9 december 2011

Herkules Review

Ron Cclements och John Musker Nästa film efter Aladdin år 1992 va Herkules år1997. Och idag ska jag Råttornas Död göra en Review på den.Och filmen startar på ett väldigt effektfullt säte med en berättarröst som berättar sagan om Herkules. Men berättaren avbryts av muserna som startar ett underbart sång nummer. Hades hade en ond plan och de är sanningen. Hades Kidnappar Herkules och tar ifrån honom hans gudomlighet. Så Herkules måste visa att han är en sann hjälte för att kunna bli gud igen. Animationen är underbar gudarnas hem på berget Olympusb  ser fantastsikt ut. Handlingen  (som jag inte vill avslöja för att jag inte vill förstöra nöjet med filmen) är otrolig . Humorn är  hög kvalitet. Herkules är en av dom bästa huvudpersonerna jag sett i en Diseney film. Hades är den bästa skurken i Disneys historia (Och säkert den mäktigaste också eftersom han är en gud.)   Sångerna med undantag för Jag kan klara av det är  storslagna . betyg 11 av 10 

 
 Slut kommentar

Den bästa  filmen Disney har gjort. Nästa gång dra vi ner i Underlandet