söndag 3 juni 2012

The Avengers Review


Den här filmen är fantastisk . Detta är nåt som aldrig tidigare har gjorts på film . Det är i sanning ett under att den här filmen lyckades så bra som den gjorde . Iron man är särskilt  underhållande.Handlingen är spännande men inte för komplicerad. Den här filmen saknad och så många klicheer som andre superhjältefilmer har. För exempel  försöka hålla en hemlig identitet eller rädda och vara ihop med en kvinna . Den här hade inte heller någon uppenbar moral som hämnd är fel eller med stor kraft kommer stort ansvar. Bara underhållande action och storslagna specialeffekter . De bästa i filmen va loke som är både farlig och rolig . Men även om han är rolig behåller han sin värdighet under hela filmen .En av filmens höjdpunkter är uppdykandet av Thanos i slutet . Men jag har några små problem med filmen . Furst var rymdvarelserna i filmen Skrulls (vilket jag trodde betydde pergament)  eller inte . Jag tyckte också att hela  grejen med missilen bara verkade var där för att fylla tid.. Min favorit av The Avengers var thor . Eftersom jag är mycket intreserad i mytologi    Mitt betyg på en spel film  kan inte jämföras med mina betyg på animerade filmer.. betyg 11 av 10 




Slut kommentar

 

En fantastisk film som jag tror varken  The Dark Knight Rises eller The Amazing Spider-Man skulle kunna övervinna varelse i Box office eller i kvalite .  Hobbit: En oväntad resa är däremot en helt annan femma .