onsdag 9 november 2011

Aladdin Review

Efter ha gjort den enormt succefulla filmen Den lilla sjöjungfrun så började Ron Cclements och John Musker jobba på en ny film baser på en av berättelserna i 1000 och en natt . Den filmen va Aladdin  . Filmen  startar med sången arabiska natt. Sången är mycket vacker . Sedan börjar en handelsman att bräda sagan om Aladdin.  Efter att en tjuv blivit uppäten av ett tigerhuvud gjort  av sand.  så introduceras vi till en av den här filmens 3 djur assistenter papegojan Jago . Inte bara är papegojor mitt favorit djur Jago  är och så mycket rolig. Jafar får veta att bara en oslipad diamant kan kliva in i grottan där den magiska lampan är. Den oslipade diamanten  är Aladdin som är en tjuv.  Han sjunger en dålig sång medan han flyr från vakterna . Och vi ser filmens andra  djur assistent. Abu en apa som inte  så rolig som Jago mest för att han inte kan tala. Vi får sen veta att sultanens dotter  Jasmin vägra att gifta sej .   Och vi ser vår tredje  djur assistent tigern Raja.  Jasmins motsvarighet till  en katt .   Medan  sultanen  tvångs matar Jago med käx hypnotiserar Jafar sultanen att  ge sin diamant ring  till honom. .Under tiden har Aladdin slutad med sitt tondöva sjungande och börjat stjäla saker igen . Jag tror  att karriären som sångare  inte var något  för honom.I samma stund som Aladdin blivit kär i Jasmine efter att ha tittat på henne i en minut så utför Jafar ett  experiment med   sultanens diamant ring för att se vem den   oslipade diamant är.    Jag som trodde att   skulle kasta den i en vulkan .  Filmen är färgglad och spännande . Sångerna är några av Disneys bästa bortset  från den som Aladdin  sjunger när han flyr från vakterna . Anden är en av dom roligaste Disney karaktärerna någonsin. Och i biograferna  fik Aladdin  in hela 504,050,219  $ .    betyg 8 av 10