fredag 14 oktober 2011

Pocahontas review

Hej jag Råttornas Död ska göra en review på  Pocahontas som kom på posten  idag  . Den här filmen va ett stort projekt för Walt Disney Pictures . Nästan alla vill jobba med de .  Filmen startar när John Smith gå på ett skepp som ska till den nya världen .Men skeppet hamnar i en storm . Efter de kommer filmens skurk Governor Ratcliffe som är  mer girig en ond . Men  han är bättre en Gaston som bara va fåfäng .Sedan ser vi Pocahontas  som är bra mycken beter huvudperson en odjuret efter som den här huvudpersonen vill jag i alla fall  inte slå i huvudet. Vi ser Pocahontas tala med ett träd som jag tror är magisk efter som vanliga träd inte bruka svar när man pratar ned dom .Trädet berättar om  andan som vins över allt . Sedan kommer en ande alla fall reagerar alla som om de van en ande även om jag bara  kan se några löv  i vinden .Va film skaparna så snåla att dom inte ens kunde ge os en riktig ande ? . När Pocahontas lämmel kommer så ger John Smith den käx  skönt att se en hjälte i en disney film som är vänlig !!. John Smith ger några renoveringstips vilka låtar väg dikt bra om ni frågar men för någon oförklarlig anledning blir Pocahontas arge och springer iväg . Jag vet inte va som tagit åt henne om någon kom och gav mej en gratis hem renovering skuld jag bli glad .Efter att Pocahontas blivit arg utan orsak så komme filmerns vakraste sång nummer  och ett av dom vackraste disney sångerna jag hört i mitt live Färger i en vind en underbar sång . Därefter lär vi att Governor Ratcliffe har förälskat sig i  guld och tappat vetet till den grad att han skulle gifta säj med en guldklimp . Sedan använder Pocahontas en magisk kompass ? . Vänta va inte boken  Guldkompassen furst med de ?. De här är stöld av ideer disney .Så nu kommer andarna va var dom när landet blev invaderat hade dom  fäste i himlen med gudarna eller . Och  nu när dom är här svävar dom bara i himlen ovanför  Pocahontas vilka inkompetenta andar . Så några löv i en vind ger Pocahontas far in sikte och plötsligt lovar Hanna att sluta döda varifrån kom de ?.  Slut  betyg 6 av 10