söndag 16 oktober 2011

Prinsessan och grodan review

Den här filmen har Disney fans över hela världen hyllat  Nu ska jag Råttornas Död göra en review på den filmen .  Prinsessan och grodan startar med ett underbart sång nummer .Efter sången ser vi en kvinna som läser sagan om  Grodprinsen , Jag tycker inte att sagan som  filmen  är baserad på ska läsas   i filmen  efter som film är menad att va sagan . Vilket betyder att dom läser om sig själva . Efter som den här filmen  ska va baserad på Grodprinsen  så kommer de som  dom läser om att  hända så hur kan någon ha skrivit ner de innan de har hent . En av flickorna som hör på sagan säger att hon skulde phusa  100 grodor om hon fick en  prins . Men får hon inte 100 prinsar då . De blir en stor bröllopstårta då . Så vi kommer till en sen när en lite flicka lagar mat okej va har de med sagan om Grodprinsen att göra ? . När flickan ser en särna önskar hon säg något . Men hennes far säger att de inte går att få de för att man önskar säj de från en säna .  Komijen de här är disney ni säger emot alla filmer ni någonsin  gjort   . Vill ni gör en  massa barn i publiken  lena och krossa deras hopp om att deras drömmar ska slå in ? . Vi ser sedan filkan som heter Tiana som vuxen när hon tar spårvagn till jobbet då ser vi att det här inte alls är ett medeltida saago land. De är New Orleans år  1926  . Vad hände med en gång i ett land långt  långt borta  ?  . Jag är säker på att Grodprinsen inte började så här. De va år 1926 i staden New Orleans. Och sen när jobbar prinsessor för hon moste va en prinsessa efter som titeln  på filmen  är Prinsessan och grodan .Sedan kommer sen då  Tiana säger att hon inte vill ha en prins va för sots prinsessa är de här !!! . Hon vill ha en restaurang du hörde rätt en restaurang !!!!!! . Hon till och med sjunger en sång om de som inte är lika bra som Belle (Repris) men en då rett så bra . Sedan kommer filmens prince in i bilden  han verkar som en  rätt trevlig karaktär men va är kronan  och mantelen  ? . han är en prins !!!!!  . Sedan kommer en av dom bästa .  De visade sej att Tiana bara va utklädd så varför heter filmen då Prinsessan och grodan !!!!!. Jag menar den kunde ha hetat    Grodprinsen så vet i all fall publikan vad dom kommer att se när dom kommer till biografen eller ser på dvden . Jag börjar fatta varför filmen inte hete Grodprinsen för att i filmen fins redan den sagan .  Men varför säger alla att filmen är baserat på den sagan den bara hämtar   visa element från den sagan .  Nu vet jag säkert att de här inte är den riktiga sagan  prinsen blev inte menige när han pusade   Tiana hon blev en groda  jag veet att de inte hände. Om Disney ville   göra en film på sagan om Grodprinsen  kund dom väl gjort den som sagan varför andas göra en film på sagan från början. . Nu så talar filmen inte bara om att de inte gor att önska från en stjärna  den säger och så att pengar är metigar  en magi va vill Disney lära barn   samla mycket pengar och du kan trolleri  . Naturligtvis har varje Disney film dom roliga (vanligtvis djur) assistenterna som hjälper hjälten  och ansvarar för komedin . Den här filmens är alligatorn Louis och  eldflugan Ray. . Jag tycker att Louis är roligast  och dom behöver inte ta med ray i filmen .  Lousis har nog komedi skälv .Nu kommer min favorit karaktär Mama Odie som är nästan en kopia av    Erzulie Gogol från boken Häxor i faggornavilken är världens bässta bok
. Mama Odie Sjunger  en sång som är så bra att jag inte kan beskriva hur bra den är .ray dör vikt får mej att fråga varför tog dom då med honom från början .Och de här är en barnfilm varför dör någon annan en skurken i en barn film !!!!!!!!! .    betyg 7 av 10